엑셀) 여러 셀들의 텍스트를 쉽게 하나로 합치기

2022. 11. 5. 10:16일상/엑셀

728x90

 

 

엑셀에서 여러 셀들을 하나의 셀로 만들고 싶을 때가 있다.

보통 이럴 때 CONCATENATE 함수를 사용해서 붙있다.

 

이런 식으로 사용해야 한다.

  A B C D
1 나는 밥을 먹었다 =CONCATENATE(A1,B1,C1)
2 너는  밥을 먹었니? =CONCATENATE(A1,B1,C1)

 

조금 더 쉽게 하는 법에 대해서 공유한다

바로 &를 사용하면 된다.

  A B C D
1 나는 밥을 먹었다 =A1&B1&C1
2 너는  밥을 먹었니? =A2&B2&C2

쌍따옴표를 쓰고 싶다면 CHAR(34)를 사용하면 된다.

  A B C D
1 나는 밥을 먹었다 =CHAR(34)&A1&B1&C1&CHAR(34)
2 너는  밥을 먹었니? =CHAR(34)&A2&B2&C2&CHAR(34)

쌍따옴표를 쓰고 싶다면 CHAR(34)를 사용하면 된다.

(CHAR은 ASCII Table을 참고하면 좋다)

 

나는 밥을 먹었니 -> "나는 밥을 먹었니" 이렇게 수정이 된다.

 

결론적으로 말하면 다음과 같다.

 

1. 셀을 결합할 때 &를 사용하면 간편하게 할 수 있다.

2. 특수 기호가 쉽게 되지 않는 경우 CHAR 함수를 사용하면 편하게 할 수 있다.

참고

ASCII Table

ASCII stands for American Standard Code for Information Interchange. Computers can only understand numbers, so an ASCII code is the numerical representation of a character such as 'a' or '@' or an action of some sort. ASCII was developed a long time ago and now the non-printing characters are rarely used for their original purpose. Below is the ASCII character table and this includes descriptions of the first 32 non-printing characters. ASCII was actually designed for use with teletypes and so the descriptions are somewhat obscure. If someone says they want your CV however in ASCII format, all this means is they want 'plain' text with no formatting such as tabs, bold or underscoring - the raw format that any computer can understand. This is usually so they can easily import the file into their own applications without issues. Notepad.exe creates ASCII text, or in MS Word you can save a file as 'text only'

728x90